Kitap mı, İnternet mi?

Geçen gün bir televizyon programında haber kuşağında İstanbul İl Milli Eğitim Müdürünün ilginç ve de güzel açıklamalarına rastladım.

 Yalnız ne tuhaftır ki bahsettiği konu önemli yalnız anlattığı çok komikti.

 Türkiye kitap okuma alışkanlığı mevzusunda sınıfta kalmış. Acaba neden?

 Hayatımıza çok küçük yaşlarda verdiğimiz-verilen- şekillerin geleceğimizin temelini oluşturmada ne denli önemli olduğunu uzmanlar çok güzel açıklıyorlar.

 Ama biz daha ilkokul sıralarında oyun çağındaki çocuklarımızın eline kitap yerine bilgisayar tutuşturuyoruz. Bu da yetmiyormuş gibi müfredat gereğiymiş (!) öğretmenlerimiz ders konularını ve ödevlerini internetlerden bulmalarını özellikle istiyormuş. 

Buna gülmeyeyim de ne yapayım sevgili dostlar. Ağlanacak halimize gülmekte alışkanlık oldu artık.(!)

 Ben, çocukluğumda kütüphanenin tozlu rafları arasında dolaşırken kitapları koklayarak büyüdüm. Bu huyum hala sürdürmekteyim ama o kokuyu maalesef artık alamıyorum. Çoğunun tuhafına gidebilir; “kitapta koklanır mıymış?” diyebilir. Evet bu bana has bir özellik midir bilmem ama ben hala tüm kitaplarımın sayfalarını koklayarak okuyorum, beğendiğim yada ilginç bulduğum sözcüklerin altını çiziyor, notlar alıyorum.

Önümde duran cam fanustan dünyayı izleyebilirim ama kokusunu alamam, hayal edemem, hazır olan bilgiyi kopyalaya yapıştır yaparım ancak.

 Teknoloji karşıtı asla değilim elbette, olması gereken kolaylıklardan faydalanacağız faydalanmasına da bunu abartmadan birinci elden verilerin de toplanabilirliğinin önemini unutmadan.

 Fişi çekilince yok olan o koca fanustaki verileri mum ışığında bile tozlu (!) kitaplığınızda bulabilirsiniz. Onların elektriğe yada fişe ihtiyaçları yoktur. Cansız gibi dururlar ama içlerindeki bilgilerle odanızı aydınlatır, renk katar.

Hayal bile kurmayı unutturanlara inat kitaplara sığınmaya, cümleleri hafızamızda şekillendirmeye ne dersiniz?

Göreceksiniz ki harfler siz kitabın ilk sayfasını açtığınızda dans ederek ışığını yayacaktır Okuyalım, her ne geçerse elinize okuyalım.  Okumak gerektiğinde en güzel cevap olan “susmayı” ve “dinlemeyi” de öğretir bizlere.

İçimizdeki her türlü sevgiyi yaşatmak ve yaşamak adına okuyalım..

 

Hakkında Duygu Karayel
Ben Duygu KARAYEL, Ülkemi ve ülkemin insanlarını seviyorum. Bize Cumhuriyeti armağan edenlere, başta M.K. Atatürk olmak üzere saygı ve şükranlarımı sunarım!

One Response to Kitap mı, İnternet mi?

  1. bilgeeaydin says:

    her ıkısı ……:))

Bir Cevap Yazın

